Safari 1/2 - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Linda Heesterman - WaarBenJij.nu Safari 1/2 - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Linda Heesterman - WaarBenJij.nu

Safari 1/2

Door: Lin

Blijf op de hoogte en volg Linda

04 Februari 2014 | Oeganda, Entebbe

Een half uur voor de wekker afgaat ben ik al klaar wakker.... Heerlijk de tijd dus voor een lange warme douche gevolgd door een ontbijt met vers fruit. En daar was Adriaan met onze safaribus om ons mee te nemen naar Soroti. Onderweg naar Soroti staan nog een aantal excursies gepland met 2 overnachtingen. Na een drie uur durende rit langs Kawehe en Kampla komen we aan in Het Rino reservaat. Hier pikken we onze gids op om neushoors te spotten.

Het reservaat is opgericht in 1970 met twee neushorens uit Kenya met als doel de in Uganda uitgestorven neushorens terug te brengen in Uganda. Nu bijna 40 jaar later leven er 14 neushorens in het reservaat. In heel Uganda leven er nu 16. De eerste neushorens waarmee het reservaat uiteindelijk is begonnen leven nu in De " Entebbe zoo". Wij hebben 5 neushorens mogen spotten op 20 meter afstand!! De neushorens wegen rond de 3000kg en kunnen tot ong. 45km per uur rennen. We hebben 2 vrouwjes gezien en 3 mannetjes. Het oudste vrouwje was 15 jaar en staat op het punt te bevallen :) De jongste neushoren uit het park is 1 week oud, deze mochten we helaas niet opzoeken.

Na deze schitterende ervaring door naar de Murshion river valley waar we op chimpansee safari gaan. Daar aangekomen worden we meegenomen door John onze chimp gids. Samen met john gaan we het dichtbegroeide bos in. Tijdens een ware survival tocht ontdekken we verschillende chimps... Een geluksmomentje als je beseft dat je onder de chimps in een bos in Uganda staat. Onderweg naar onze lodge stoppen we nog op het hoogste punt van de Murshion falls die uitmondt in de Nijl. Hier schieten we een paar prachtige plaatjes...Wat een schitterende plek!

Na het avond eten genieten we nog even na bij het kampvuur met Ugandeese live muziek en dans.

• 04 Februari 2014 - 14:37

Sarah :

Lieve Lin!!

Ooooh dit klinkt allemaal geweldig! Geniet je?
    Ik denk aan je en als ik de reisverslagen lees, leef ik helemaal met je mee!

Kus,
    Saar